Motor rijden!

Natuurlijk organiseren wij diverse toerritten. Mocht je interesse hebben, zorg er dan voor dat je regelmatig op deze pagina kijkt. Zodra we wat nieuws hebben, kan je de rit hier downladen. De ritten zijn als volgt in te delen:

Kaasstadrit

Bodegraven, waar de motorclub is opgericht (Boreft is de oude naam van het dorp) is de grootste kaasopslag van Nederland en daarom is deze tocht eind jaren ’70 gedoopt tot Kaasstadrit.

Naast een mooie toerrit op 2e Paasdag van zo’n 200 km lang, wordt er per 10 deelnemers een stuk kaas van ongeveer 1 kg verloot. Bovendien krijgt ook de oudste deelnemer en de grootste motorclub deze extra attentie mee naar huis. Ruim twintig jaar is deze toertocht voor veel niet-clubleden uit Zuid-Holland en Utrecht een mooie start van het motorseizoen. Start en finish in het clubhuis, dorpshuis “Custwijc” in Driebruggen.

Hemelvaartrit

Op deze jaarlijks wisselende donderdag, start de motortoertocht in het clubhuis in Driebruggen en eindigt na een ca. 200 km lange rit bij een collega motorclub in Nederland. Iedere deelnemer ontvangt na het uitrijden van de tocht een bedrukte tegel als herinnering. De 15e editie in 1999 werd beoordeeld door de KNMV in de Kwaliteitskring Toerritten met 9,5 op een schaal van 5 tot 10.

Zondagmiddagrit

Voorheen organiseerden we een avond 4 daagse, maar vanwege een terugloop va de belangstelling is dit omgezet naar een zondagmiddagrit.

Na de rit is het mogelijk om lekker een hapje te eten bij Dorphuis “Custwijc”. Hou zeker de nieuwsbrieven in de gaten over de bijzonderheden!